Dieta roślinna

Dieta roślinna – The Whole Food Plant-Based Diet

Dieta oparta na produktach roślinnych to jedzenie wszystkiego, co pochodzi od roślin i w procesie obróbki nie straciło zbyt wielu właściwości. W diecie roślinnej unikamy produktów odzwierzęcych i wysokoprzetworzonych (np. : fast foody i przemysłowe słodycze)

 

Moja propozycja dla Ciebie to:

  • konsultacja dietetyczna, podczas której porozmawiamy o Twoim sposobie odżywiania, oraz zanalizujemy skład Twojego ciała
  • jadłospis
  • lista zdrowych i prostych przepisów kulinarnych
  • pomoc w zakupach

 

Dla kogo jest dieta roślinna?

Dla każdego, kto jest gotowy na zmianę stylu życia i odżywiania.

Dla tych, którzy już nie jedzą mięsa, ale chcieliby urozmaić swój jadłospis.

Dla tych, którzy chcieliby spróbować nowego jedzenia. 

Dla tych, którzy chcieliby skorygować swoje dotychczasowe menu.

Dla sportowców.

 

Dieta roślinna to sposób odżywiania dla osób, które chcą poprawić swoje zdrowie.

Szczególnie zalecana jest przy takich chorobach jak:

  • choroba wieńcowa,
  • rak prostaty
  • cukrzyca
  • nadciśnienie
  • otyłość
  • podwyższone stężenie cholesterolu
  • zapalenie stawów i wiele innych

Dieta roślinna to sposób odżywiania dla tych, którzy  marzą o zgrabnej i ładnej sylwetce, oraz pragną jak najdłużej cieszyć się młodością.

Produkty roślinne to obfitość antyoksydantów – źródło substancji odżywczych, które skutecznie niwelują znaki, jakie pozostawia upływający czas.

Dieta roślinna to sposób na wielobarwny i urozmaicony jadłospis.

Czy istnieje piękniejsze jedzenie niż kosz pełen owoców i warzyw?

Dieta roślinna to sposób na dobry nastrój i moc pozytywnej energii.

Jadłospis, w którym przeważają warzywa i owoce nie dostarcza dużych ilości hormonów stresu: adrenaliny i kortyzolu, które znajdziesz w spożywanym mięsie, a które niekorzystnie wpływają na nasz nastrój.

 

Składniki diety roślinnej:

  • warzywa
  • owoce
  • zboża z pełnego przemiału
  • strączki
  • orzechy, nasiona

Wykluczone są:

  • mięso i ryby
  • przetwory mleczne
  • odzwierzęce tłuszcze nasycone, trans i uwodorowione
  • rafinowane cukry
  • żywność wysokoprzetworzona

 

Czy dieta roślinna to dieta wegańska?

Oczywiście, że tak, aczkolwiek często wybierana jest z powodów zdrowotnych, a nie światopoglądowych. Wiele osób, które stosują dietę roślinną nie wyklucza całkowicie ze swojego życia innych produktów odzwierzęcych takich jak miód, czy skórzane albo jedwabne ubrania.

Wielu wegan natomiast spożywa wysokoprzetworzone produkty, takie np.: jak sery wegańskie, czy sojowe substytuty mięsa, które w diecie roślinnej (the plant-based diet), nie są polecane.

 

Dlaczego warto wybrać dietę roślinną?

Dla zdrowia, dla urody, ale również dla środowiska, w którym żyjemy.

Program ochrony środowiska przy ONZ zaleca przejście na dietę wegańską ze względów ekologicznych. Wylesianie związane z produkcją mięsa w znacznym stopniu odpowiedzialne jest za emisję gazów cieplarnianych i degradację środowiska.

Dieta roślinna to mniej cierpiących zwierząt.

 

Kto poleca dietę roślinną?

Znakomitymi orędownikami tej diety są: Dean Ornish, T. Colin Campbell, John McDougall, Caldwell Esselstyn, Neal Barnard, Umberto Veronesi, Paul Pitchford.

W Polsce propagowaniem diety roślinnej zajmują się od lat m.in.: Ewa Dąbrowska, Małgorzata Desmond z Fundacji „Wiemy co jemy”, Damian Parol, Iwona Kibil

 

 

Cennik:

I wizyta – 150 zł

Cena obejmuje: konsultację dietetyczną, analizę składu ciała, jadłospis.

Czas trwania wizyty: 1,30 h.

 

II wizyta kontrolna – 100 zł

Cena obejmuje: zalecenia dietetyczne, analizę składu ciała, analizę Twojego sposobu wprowadzenia nowego jadłospisu, elementarne wsparcie coachingowe.

Czas trwania wizyty: 1 h.

 

III – jadłospis 7 dni – 300 zł